ilustracción!

ILUSTRACCIÓN! >> Noticiero >> Fallece Enric Solbes

Fallece Enric Solbes

El ilustrador valenciano Enric Solbes falleció ayer a los 49 años, a consecuencia de un infarto cerebral. Nacido en Alcoi, vivió y trabajó en Alzira como ilustrador, pintor y diseñador gráfico. Como ilustrador, publicó cerca de cincuenta títulos, un centenar de carteles y un gran número de cubiertas de libros, calendarios y otros impresos. Su obra recibió, entre otras muchas distinciones, el premio del Ministerio de Cultura al libro mejor editado en 1991 (por La impremta valenciana y Les vistes valencianes de Antonie d’Anthonie van der Wijngaerde, 1563), y diversos galardones otorgados por la Generalitat Valenciana, como el Premio al libro en valenciano mejor llustrado de 2008-2009 por Rondalles Valencianes.

Desde APIV, entidad de la que era socio, han definido a Enric como «una gran persona, un apreciado colega y un artista formidable».

21 de diciembre de 2009
 

8 comentarios a Fallece Enric Solbes:

  1. Manel Biosca [21/12/09, 14:54]:

    No el coneixia personalment, però sí a través dels seus treballs, que supose és, per un il·lustrador, una de les millors formes de fer-ho. En saber la notícia no he pogut deixar de fer un repàs visual a la seua obra. El meu condol.


  2. Lourdes Bellver [21/12/09, 15:12]:

    D’Enric Solbes, el millor que recorde és el seu tarannà, el seu saber estar. Eixa sensació de tranquil·litat i pau que ens donava estar al seu costat. Com a professional està tot dit, però com a gran persona,volia ratificar-me en el que pensava d’ell.
    Adeu Enric! algun dia, com molt bé deia E.Valor: “ens trobarem a les galàxies.”


  3. Nathalie Ortega garcía [21/12/09, 15:51]:

    No tuve el gusto de conocerlo personalmente pero sé que ha sido un gran ilustrador y el colectivo de la ilustración ha perdido a un gran artista y, por lo que he leído, una gran persona. Mis condolencias.


  4. David Mascarell Palau [21/12/09, 16:15]:

    Vaig tindre l’oportunitat de col·laborar amb ell com a dissenyador Gràfic al seu estudi d’Alzira. Li vaig ajudar a fer la nº 1 de la revista L’Illa entre altre treballs i vos puc assegurar que va ser una experiència que em va deixar emprenta.
    Gràcies Enric per tot el que em vares ensenyar. Sempre et recordaré, David.


  5. Creumont [21/12/09, 18:34]:

    Una gran pérdida para la ilustración, máxime cuando, por edad, aún tenía mucho que darnos. Mis condolencias para su familia y amigos cercanos. Hoy nos quedamos un poco más huérfanos. Este año 2009 ha sido especialmente cruel con la profesión. Buen viaje, Enric. Gracias por dejarnos algo de ti: tus obras.


  6. ABerrocaL [21/12/09, 20:19]:

    Un abrazo muy fuerte a sus familiares y amigos.
    Una triste pérdida para el gremio.


  7. David Pastor [23/12/09, 9:35]:

    La seua feina ha acompanyat al llarg d’una època una forma d’entendre la il·lustració. No vaig tindre el gust de conéixer-lo,però voldria enviar un missatge de condol a tots els seus amics i familiars. Pel que he escoltat del seu caràcter, déu haver deixat un buit molt gros. Ànims a tots els qui el coneixíeu.


  8. Pablo Jurado [26/12/09, 21:15]:

    Un fuerte abrazo para sus familiares,amigos y compañeros de
    profesión en estos momentos tan tristes.
    Para Enric,un recuerdo.



Añadir comentario:





(Pregunta antispam)

Nota: los comentarios fuera de tono o tema serán eliminados.